حضور در سی اُمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم

بسمه تعالی

حضور حوزه علمیه حضرت خدیجه سلام الله علیها در سی اُمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم

راست­ترین سخن، رساترین پند و زیباترین حکایت، کتاب خدا(قرآن) است.

سی­ اُمین نمایشگاه بین­ المللی قرآن کریم بر طبق سنّت سال­های گذشته در ماه مبارک رمضان در مصلای امام خمینی تهران برگزار شد.

در این نمایشگاه که از تاریخ ۱۲ الی ۲۶ قروردین برگزار شد، سالن بزرگی در بخش نهادهای حوزوی در ستون ۴۶ نمایشگاه به حوزه های علمیه خواهران اختصاص داده شد.

در طی این ۱۵ روز، از بعضی از حوزه های علمیه خواهران به طور انتخابی، درخواست شد که هر شب یک حوزه اداره غرفه حوزوی را در اختیار بگیرد.

روز ۱۷ فروردین، مطابق با نیمه ماه مبارک رمضان، اداره غرفه حوزه خواهران بر عهده مدرسه علمیه حضرت خدیجه سلام الله علیها بود.

در این سالن که چهار نیروی مشاور و هم چنین غرفه تبلیغ پذیرش حوزه ها تعبیه شده بود، مشاورین مدرسه به دادن مشاوره ­های مختلف پرداختند.

شروع کار غرفه از ساعت ۵ بعداز ظهر بود. حوالی همین ساعت، چهار مشاور محترم مدرسه در سالن حضور بهم رساندند.

مشاورین محترم که عبارت بودند از سرکار خانم دکتر فرجی ( مشاور ازدواج و فرزندآوری) ، خانم سترگ(مشاور خانواده) ، خانم دکتر بادرانی (مشاور و کارشناس مسائل قرآنی) و خانم دکتر احمدی ( مشاور و کارشناس مسائل نهج البلاغه و صحیفه سجادیه) بین ساعت ۵ تا حدود ۱۲ شب در میزهای مشاوره حضور داشتند.

چهار سفیر رضوان مدرسه نیز به تبلیغ برای پذیرش حوزه ها در سالن های مختلف نمایشگاه حضور یافته و بازدیدکنندگان را به غرفه نهادهای حوزوی برای انجام مشاوره و هم چنین اطلاعات بیشتر از پذیرش حوزه های خواهران راهنمایی می کردند.

در طی این ساعات، مراجعه کنندگان مختلفی برای امور مشاوره خانواده و ازدواج و مسائل مختلف خانوادگی در سالن حضور پیدا کردند. هم چنین افراد مختلف اعم از جوانان و غیره برای یافتن پاسخ پرسش های قرآنی و معارف اهل بیت علیه السلام به غرفه های مشاوره قرآن و صحیفه و نهج البلاغه مراجعه می نمودند.

پس از اقامه نماز جماعت و صرف افطار که جمعیت بیشتری در نمایشگاه حضور می یابد، مراجعه کنندگان بیشتری در غرفه های حوزه ها حضور پیدا کردند. حدود ساعت ده شب نیز، وزیر محترم ارشاد و فرهنگ اسلامی به همراه معاونین و همکارانشان در سالن نهادهای حوزوی حضور پیدا کرده و از جمع حاضر در غرفه ها، مشاورین، معاونت فرهنگی، سفیران رضوان و سایر همکاران، تقدیر و تشکر به عمل آوردند.

همچنین در اواخر ساعات نمایشگاه، یک زوج غیرایرانی که تازه به دین اسلام مشرف شده بودند در غرفه حضور پیدا کردند و سوالاتی راجع به معارف دینی و قران داشتند که توسط کارشناسان ما پاسخ داده شد.

در ادامه گالری تصاویر این فعالیت قرارداده شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *