کارگاه مشاوره خانواده و روابط بین همسران

کارگاه مشاوره خانواده و روابط بین همسران

پیامبر صلی الله علیه و آله:

       خَیْرُ الرِّجالِ مِنْ اُمَّتِى الَّذینَ لایَتَطاوَلونَ عَلى اَهْلیهِم و یَحِنُّونَ عَلَیهِم وَ لایَظلِمونَهُم؛ 

رسول خدا  صلی الله علیه و آله:

      فرمودند: بهترین مردان امّت من کسانى هستند که نسبت به خانواده خود، خشن نباشند، اهانت نکنند، دلسوزشان باشند و به آنان ظلم ننمایند.           [مکارم الأخلاق، ص ۲۱۶]

 

اهمیت سلامت خانواده در جهت رشد فرد و اجتماع بر کسی پوشیده نیست.

در این زمان که انسان‌ها در سراسر جهان، هدف سنگین‌ترین هجمه‌های فرهنگی و اعتقادی هستند؛ آگاه نمودن افراد در مسیر حرکت صحیح فرهنگی و اعتقادی یک وظیفه است. مدرسه علمیه حضرت خدیجه سلام الله علیها در همین راستا یک کارگاه یک روزه با عنوان کارگاه مشاوره خانواده و روابط بین همسران تشکیل داد.

این کارگاه که به مدت ۶ ساعت و با حضور حجت الاسلام والمسلمین شفیعی برگزار گردید، از بازخورد و انعکاس بسیار مثبت و بالای برخوردار شد.

بعضی از سرفصل‌های این کارگاه که عبارت بودند از: مهارت پاسخ دهی به احساسات، فرمول بین احساسات، دفع استرس‌های مادرانه، گذاشتن وقت کافی برای همسر، مهارت عذرخواهی و تکنیک فهم لجبازی همسران و…. بسیار مورد توجه طلاب قرار گرفت.

کارگاه از ساعت ۱ الی ۶ بعد از ظهر اعلام شده بود که طلاب پس از اقامه نماز جماعت مغرب و عشا به امامت حجت الاسلام شفیعی، دوباره به کارگاه برگشته و یادگیری مهارت‌ها را ادامه دادند.

پرسش و پاسخ طلاب و جواب‌های جذاب استاد باعث شد که کارگاه تا ساعت ۷ ادامه پیدا کند و پاسخ‌های سوالات طلاب داده شود.

پس از پایان کارگاه و در یک نظرسنجی عمومی، رضایت بالای طلاب از تشکیل این کارگاه و تقاضای ادامه این نوع نشست‌ها به دست آمد.

امید است با همکاری مجدد سازمان تبلیغات، برگزاری این نوع کلاس‌های مهارتی میسر شود.

 و من الله توفیق

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *