اردوی زیارت شهدای چوبیندر استان قزوین

اردوی زیارت شهدای چوبیندر در قزوین توسط حوزه علمیه حضرت خدیجه سلام الله علیها

خرمشهر را خدا آزاد کرد. (امام خمینی)

به مناسبت گرامیداشت دهه کرامت و همچنین روز آزادسازی خرمشهر، مدرسه علمیه حضرت خدیجه کبری سلام الله علیها، اردویی زیارتی تفریحی ترتیب داد.

این اردو که با حضور مدیریت و معاونین و بعضی اساتید و فرزندانشان و گروهی از طلاب برگزار گردید؛ ابتدا به زیارت شهدای خاص مشرف شدند.

قبل از برگزاری اردو، شهید دکتر محمود رفیعی و همراهان شهید ایشان که به شهدای چوبیندر معروف هستند توسط کتاب منتظر به کوشش سرکار خانم تقوی؛ (استاد اخلاق حوزه) به طلاب و دیگران معرفی شده بودند.

این شهید عزیز که توفیق زیارت حضرت ولی عصر عج را چندبار در مسجد جامع چوبیندر ( از روستاهای نزدیک قزوین) یافته بودند به خوبی در این کتاب معرفی شده بودند.

هم چنین کلیپ هایی از سخنرانی و خاطره­گویی ایشان در محضر رهبرمعظم انقلاب برای طلاب نمایش داده شده بود.

لذا طلاب عزیز و سایر اعضای گروه اردو با این شهید و یارانشان کاملا آشنا بوده و با شوق عجیبی به زیارت این شهدا نائل شدند.

از طرفی با ارتباط یکی از دوستان که در قزوین حضور دارند، خانواده شهید رفیعی و هم چنین خانواده چندین شهید دیگر و مجموعه خادمان گلزار شهدای چوبیندر از حضور مدرسه علمیه و دیگر گروه های همراه، مطلع شده و وسایل پذیرایی و استقبال از دوستان ما را فراهم نموده بودند.

صدا و سیمای استان قزوین نیز با اطلاع از این حضور ( که غیر از اتوبوس ما، ۳ اتوبوس دیگر نیز در ساعات بعد به ما ملحق شدند) مشتاقانه برای تهیه خبر و مصاحبه در محل معراج شهدای چوبیندر حاضر شده بودند. همچنین یک راوی که روایت شهدای خاص و عزیز چوبیندر، خصوصا شهید رفیعی را بر عهده داشت و خود نیز از خانواده شهدای آن گلزار (‌ شهیدان حسینی)  بود در محل، حضور یافته و برای حاضران روایات زیادی بیان کرد.

پس از زیارت قبور شهدا، همگی دسته جمعی به مسجد جامع چوبیندر که نزدیک گلزار شهدا بود مشرف شدیم.

این مسجد که به روایت کتاب منتظر، مسجدی است که شهید رفیعی و بعضی بسیجیان در آن  به ملاقات امام عصر نایل شده اند. مسجدی با شکوه با قدمت ۷۰۰ ساله و بسیار زیبا و دل نشین بود.

پس از اقامه نمازجماعت و خروج آقایان و امام جماعت از مسجد، خادمان شهدا وسیله گردهمایی و توسل به ساحت مقدس حضرت ولی عصر عج را فراهم کردند. این توسل به حضرت و دعا و شکوه و اشک که نیم ساعت طول کشید، فضایی بسیار روحانی و پر از معنویت بود که عرض حال به امام زمان عج را برای حاضران رقم زد و خاطره ای بسیار جذاب را برای حاضران به ودیعه گذاشت.

سپس حاضران با خداحافظی از خادمان و خانواده های شهدا با اتوبوس های خود عازم زیارت مرقد نورانی حضرت شاهزاده حسین بن علی بن موسی الرضا علیه السلام شدند.

در آنجا نیز، پس از صرف ناهار و زیارت، در گلزار شهدای شاهزاده حسین علیه السلام حضور یافته و قبر منور و پر فیض شهید بابایی و شهید سیاه کالی و سایر شهدا را زیارت کردند.

در ادامه می توانید گزلرش تصویری این بازدید را مشاهده نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *