اوّلین نشست تخصصی «بازخوانی شبهات زن در نهج البلاغه و پاسخ به آنها»

بسم الله الرّحمن الرّحیم

 

اوّلین نشست تخصصی «بازخوانی شبهات زن در نهج البلاغه و پاسخ به آنها»

 

یکی از فعّالیّت های مرکز پژوهش و مطالعات تخصصی نهج البلاغه، پژوهشی جامع پیرامون «شبهات زن در نهج البلاغه» است که پیش نویس آن تدوین و بازخوانی شده است. این مرکز به منظور کیفیت بخشی و تنقیح هر چه بیشتر و افزایش روایی پاسخ به شبهات، و بهره مندی از نظرات و پیشنهادات ارزشمند اساتید و پژوهشگران حوزه «زن» و «نهج البلاغه»، برگزاری سلسله نشست های تخصصی را در دستور کار خود قرار داده است. به توفیق الهی، اوّلین نشست تخصصی با طرح شبهه «نقص ایمان، حظّ و عقل» در تاریخ ۱۳۹۸/۱۱/۱۳ از ساعت ۱۴ الی ۱۷ در مرکز پژوهش و مطالعات تخصصی نهج البلاغه برگزار گردید.

 

 

لازم به ذکر است پیش از برگزاری نشست جزوه شبهات مورد بحث، جهت مطالعه و ارزیابی دقیق برای اساتید مدعو ارسال شده بود. این نشست با حضور آقای دکتر سید مجتبی حسینی، حجه الاسلام و المسلمین آقای دکتر سید محمد حسینی نیا، سرکار خانم دکتر عصمت سوادی، سرکار خانم دکتر نیّره قوی، آقای دکتر عباس صالحی، آقای دکتر میرجلیلی، آقای دکتر محمد مهدی کافی، سرکار خانم دکتر مرضیه خاکساری، سرکار خانم دکتر ام البنین خالقیان و سرکار خانم دکتر مرضیه سلامی برگزار شد. شایان توجّه است که آقای دکتر سید محمّد مهدی جعفری نیز جزوه را با دقّت مطالعه کرده و از آنجا که امکان حضور در این نشست را نداشتند، نظر خود را برای گروه پژوهشی مرکز ارسال نمودند و در نشست قرائت گردید.

 

 

 اساتید و صاحب نظران حاضر در نشست، پس از ارائه اجمالی پژوهش انجام شده، توسط سرکار خانم دکتر احمدی، نظرات خود را در بازه های زمانی مشخص بیان نمودند. نکته حائز اهمّیّت این بود که افراد با رویکردهای مختلف برخاسته از تخصص خود، (رویکرد فقهی، زبان شناختی، روان شناسی و …) به تحلیل و نقد پژوهش انجام شده پرداختند.

 

در پایان خاطر نشان می گردد؛ بخش های دیگر این پژوهش، طی ماه های آینده در قالب چندین نشست تخصصی دیگر، توسط اساتید و صاحب نظران مورد تحلیل و بررسی قرار خواهد گرفت.

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *