سلسله مباحث مهدویت (دوره اول)

سلسله مباحث مهدویت

سلسله مباحث مهدویت

در خدمت شما بزرگواران هستیم با سلسله مباحث مهدویت و مباحثی را انشالله پیرامون شناخت حضرت حجت سلام الله علیه خدمت شما تقدیم خواهیم کرد.

در مقدمه باید بدانیم که بسیار لازم و ضروری است، ضرورت رفتن به این سمت که ما چرا باید اطلاعات را در مورد امام عصر و زمان خود را کامل کنیم.

در جامعه تشیع اعتقاد به وجود حضرت حجت برای ما یک اصل و ضرورت به حساب می آید باید افرادی به عنوان کارشناس و متخصص در این حوزه جلوتر از مردم و بیشتر از مردم فعالیت و مطالعه داشته باشند تا زمانی که شبهه ها و کمرنگ شدن اعتقادات را در جامعه می‌بینیم بتوانیم دفاع کنیم و بتوانیم امام زمانمان را بهتر به جامعه معرفی کنیم.

ما در زمانی هستیم که امام زمان غایب است و امروز در جامعه‌ای که بنده و شما در آن زندگی می‌کنیم تنها با خواندن چند کتاب قدیمی و روایی نمی‌توان مسائل جامعه امروز را پاسخگو بود و مردم را اقناع کرد. شناخت امام عصر زمان امروز با یک کتاب محقق نمی شود.

منابع تحقیق:

هر اهل تحقیقی بهتر می‌داند اولین چیزی که برای ما مهم است منابع تحقیق است. اگر مسلط به منابع تحقیق باشیم می توانیم در آن رابطه کار خوبی انجام دهیم اما اگر مسلط نباشیم و آشنایی مان کم باشد قطعاً نمی توانیم از پس مسائل و شبهاتی که امروز در جامعه مطرح است بر بیاییم.

ما در زمانی زندگی می کنیم که باید حتماً در این رابطه تلاش ویژه‌ای انجام دهیم. امام شناسی در جای خودش ضرورت بسیار مهم و ویژه‌ای دارد و در مکتب شیعه و به خصوص امام زمان شناسی و آشنایی با معارف مهدویت در جایی که ما می‌بینیم افرادی مستشرق و شرق شناس در آن سر دنیا هستند و در رابطه با امام زمان ما مقاله می نویسند، مطالبی را به جامعه انتقال می دهند و جهان غرب و شرق آنها را به عنوان منبع انتخاب می کنند و اطلاعاتشان را بر مبنای گفته های آنها می نویسند یا تبلیغاتی علیه امام زمان ما انجام می‌شود با مطالعات ناقص یک مستشرق، بنابراین شایسته است که ما مهدویت را جدی بگیریم.

 

صوت جلسه اول:

 

صوت جلسه دوم:

 

صوت جلسه سوم:

 

صوت جلسه چهارم:

 

صوت جلسه پنجم:

 

صوت جلسه ششم:

 

صوت جلسه هفتم:

 

صوت جلسه هشتم:

 

صوت جلسه نهم:

 

صوت جلسه دهم:

 

صوت جلسه یازدهم:

 

صوت جلسه دوازدهم:

2 دیدگاه

  1. بانو گفت:

    سلام علیکم، نمیشه صوتهارو دانلود کرد!

    • manager گفت:

      با سلام و تشکر از پیام شما
      در حال حاضر تنها امکان پخش صوت ها در سایت وجود دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *